Information och inbjudan: Sigtuna Möte, MYS besöker oss igen

Sigtuna Möte närmar sig med stormsteg. Som vanligt gästas vi av MYS under helgen i samband med Sigtuna Möte – som i år pågår endast lördagen den 31:a augusti.

Program lördag 31/8:
kl 12:00 – MYS-båtarna anländer Sigtuna i eskader och angör hamnen vid Hamnplan. Som tidigare år hoppas vi att så många SiBK-medlemmar som möjligt kan ta turen förbi hamnen och önska våra MYS-vänner välkomna – Klubbmästaren lovar att bjuda på punsch som vanligt!

Kl 18:00 – Middag på Hamnplan för både MYS och SiBK medlemmar. Ett ypperligt tillfälle att träffa både nya och gamla båtvänner och att ha trevligt tillsammans.

Kostnad: Självkostnadspris 300 kr per person för förrätt, middag och kaffe o kaka. Var och en tar med övrig dryck. Betalning via swish på plats. Anmälan till klubbmastare@sigtunabk.se senast veckan innan, dvs lördag 24/8 så vi vet hur många portioner vi ska tillaga samt hålla nere matsvinn.

För er som inte deltar på middagen kan erbjuda mingel efter middagen (ca kl 20:30). Samma gäller här, egen dryck tar ni med själva.

Söndag 1/9
MYS-båtarna seglar ut under förmiddagen.
Hjälp med genomförande av arrangemang = godkänt arbetsplikt
För att allt ska kunna rulla på bra behöver festkommittén hjälp av några medlemmar både lördag förmiddag kl 09:00 (31/8) och söndag förmiddag ca 09:00 (1/9).
Dels ska vi sätta upp våra två tält, alla bord och stolar samt duka och göra fint. Möt upp vid garaget kl 9:00, så hjälps vi åt. Söndag förmiddag behöver vi också hjälp att ta ner tält och städa efter oss.
De som hjälper till får självklart förtur på middagsplats, samt att ni får godkänt arbetsplikt för året.

Välkomna önskar Festkommittén!
gm/Anders Thellberg,